19 osavaltiota nosti juuri minimipalkkaa (Palkkalaskelmasi kallistui juuri)

1. tammikuuta 2026 19 osavaltiota nosti minimipalkkoja.

Jos sinulla on työntekijöitä missään näistä osavaltioista, palkkalaskelmasi kallistui juuri.

Keskeiset korotukset

  • Havaiji: 14,00 $ → 16,00 $ (+2,00 $)
  • Nebraska: 13,50 $ → 15,00 $ (+1,50 $)
  • Missouri: 13,75 $ → 15,00 $ (+1,25 $)
  • Michigan: 12,48 $ → 13,73 $ (+1,25 $)
  • New York City: 16,50 $ → 17,00 $ (+0,50 $)

Pienten yritysten vaikutus

  • 43 % pienistä yrityksistä mainitsee työvoimakustannukset suurimpana huolenaiheenaan vuoteen 2026 mennessä
  • 56 % toimijoista raportoi työskentelevänsä henkilökohtaisesti enemmän tunteja, koska ei voi palkata nykyisillä palkkatasoilla

Sinun siirto

  1. Tarkista työntekijäluettelosi: Ketkä ovat uusia minimipalkkojen vaikutuksen alaisia?
  2. Laske vaikutus: Missouri-työntekijälle, joka työskentelee 40 tuntia/viikko, se tarkoittaa 50 $ lisää viikossa = 2 600 $/vuosi per työntekijä.
  3. Säädä hinnoittelua tai vähennä tunteja: Et voi kattaa 2 600 $/työntekijä kustannusnousua ilman, että siirrät sen asiakkaille tai leikkaat muualta.

Lähteet:

Sääntelydekooderi: “Tammikuun rahapula” selviytymissuunnitelma

Tammikuu on hitain tulokuukausi 68 %:lle pienistä yrityksistä, keskimääräisen tulon laskiessa 15 000 $ verrattuna joulukuuhun.

Miksi näin tapahtuu